اگر مطالب این وبلاگ را دنبال کرده باشید چندی پیش در یکی از نوشته ها از انجمن بین المللی ژئودزی (IAG) گفتیم. و اینکه امسال قرار است جشن 150 سالگی انجمن بین المللی ژئودزی برگزار گردد.
بدین سبب بر آن شدیم تا علاوه بر تاریخچه ای از IAG که قبلا در مورد آن صحبت کردیم به شرح سرویس های این انجمن 150 ساله بپردازیم.

اگر تمایل داشتید در مورد سرویس دائمی تراز متوسط آب (Permanent Service for Mean Sea Level) بیشتر بدانید به ادامه مطلب بروید

 

 



شناخت دریا ها بعنوان بخش بزرگی از سیاره مان اهمیت بسیار زیادی دارد.
این شناخت برای ژودزین ها و به خصوص هیدروگراف ها از آنجایی اهمیت دو چندان می یابد که ما در یک توافق جهانی سطح متوسط آب های آزاد را بعنوان مبنای ارتفاعی در نظر گرفته ایم.

بدین سبب تلاش های بسیار زیادی برای شناخت و اندازه گیری سطح متوسط آب های آزاد شده است.
در راستای رسیدن به این هدف ابزارهایی  با نام تاید گیج تهیه و در مجاورت آب دریاهای آزاد نصب شد. این ابزارها توانایی ثبت ارتفاع لحظه ای آب را به صورت پیوسته دارا است و به واسطه همین داده ها می توانیم تراز متوسط آب (MSL) را تعیین کنیم.

اگرچه امروزه با استفاده از داده های ماهواره های آلتیمتری انجام این کارها ساده تر و در سطح جهانی امکان پذیر شده است اما هنوز هم به کسانی که تمایل به کار با تاید گیج ها دارند پیشنهاد می کنیم که از این سرویس استفاده کنند.
سرویس دائم MSL که از جمله سرویس های زیر مجموعه IAG است در واقع یک بانک اطلاعاتی از تغییرات تراز آب با استفاده از داده های تاید گیج و فشار بستر آب است.

در صورتی که تمایل به آشنایی بیشتر با این سرویس دارید و یا تمایل به دریافت داده و محصولات این سرویس دارید اینجا را کلیک کنید