در این اسلاید با عنوان "نقش چراغها و علائم ناوبری دریایی در مدیریت ایمن سواحل" به مباحثی همچون تاریخچه چراغهای دریایی، قوانین حاکم، علائم دریایی (علائم کاردینال، علائم خطر مجزا, علائم آبهای ایمن، علائم منطقه مخصوص، علائم شناور های غرق شده) فانوس های دریایی، بویه ها، بیکن ها، ریکن ها و چراغ های ترانزیت پرداخته شده است.

برای دریافت این فایل پاورپوینت اینجا را کلیک کنید

 

اگر تمایل دارید در مورد اصول تصویر برداری راداری بیشتر بدانید...
اگر تمایل دارید در مورد اصطلاحات و تعاریف مربوط به رادار بیشتر بدانید...
اگر تمایل دارید در مورد خطاهای رادار بدانید....

برای دریافت یک فایل پاورپوینت (PPT) درباره مباحث بالا  اینجا را کلیک کنید

 

سامانه های کمک ناوبری سامانه هایی هستند که خلاصه کار آنها کمک به افزایش دقت مشاهدات کد و فاز GPS است
این سامانه ها به دو دسته کلی SBAS و GBAS تقسیم می شوند
سامانه های SBAS سامانه هایی بر پایه ماهواره ها هستند به گونهای که تصحیحات کد (DGPS) و فاز (RTK) پس از پردازش در ایستگاه های زمینی به طرف ماهواره ای در مدار GEO فرستاده می شود و سپس ماهواره اقدام به انتشار تصحیحات می کند

سامانه های GBAS سامانه هایی بر پایه زمینی هستند به گونه ای که تصحیحات کد (DGPS) و فاز (RTK) پس از پردازش در ایستگاههای زمینی به طرف آنتن های رادیویی که در روی زمین نصب شده اند ارسال می شود و آنتن ها تا بردی محدود اقدام به ارسال تصحیحات می کنند

امروزه کشورهای زیادی اقدام به راه اندازی این سامانه ها کرده اند که از مهمترین آنها می توانیم به سامانه های WAAS و LAASو JPALS آمریکا، EGNOS اروپا، GAGAN هند، QZSS و MSAS ژاپن اشاره کنیم
خوشبختانه در سال 1389 سازمان نقشه برداری جمهوری اسلامی ایران اقدام به راه اندازی سامانه مشابهی با نام "هدی" کرد

در صورتی که تمایل دارید در مورد "هدی" بیشتر بدانید و از داده های آن رایگان استفاده کنید به ادامه مطلب بروید