اگر مطالب این وبلاگ را دنبال کرده باشید چندی پیش در یکی از نوشته ها از انجمن بین المللی ژئودزی (IAG) گفتیم. و اینکه امسال قرار است جشن 150 سالگی انجمن بین المللی ژئودزی برگزار گردد.
بدین سبب بر آن شدیم تا علاوه بر تاریخچه ای از IAG که قبلا در مورد آن صحبت کردیم به شرح سرویس های این انجمن 150 ساله بپردازیم.

اگر تمایل داشتید در سرویس جهانی مدل های ارتفاعی رقومی (International DEM Service )   بیشتر بدانید به ادامه مطلب بروید

 

 



مرکز بین المللی مدل های رقومی زمین یکی از پنج سرویس زیر مجموعه سرویس جهانی ثقل و از سرویس های اصلی زیر مجموعه IAG است. عمده تمرکز این سرویس بر روی توزیع داده ها و اطلاعات مربوط به مدل های رقومی ارتفاعی و نرم افزارهای مرتبطی است که بر روی پایگاههای عمومی فراهم شده اند.

در این پایگاه شما می توانید با انواع پروژهای مربوط به تهیه مدل های رقومی اشنا شوید، با مراکز تهیه آنها آشنا شوید، این مدل ها را دریافت کنید و حتی با نرم افزارهایی که همین پایگاه به شما معرفی می کند کار کنید.
از جمله این پروژه ها که منجر به تهیه مدل های رقومی زمین شده اند می توانیم به پروژه : ACE، ACE2، ASTER، GLOBE، GOPO30، NED و SRTM اشاره کنیم.

همه پروژه های بالا با استفاده از ابزارهای مختلف اقدام به تهیه مدل های ارتفاعی رقومی کرده اند که بسته به دقت مورد نیاز باید از آنها استفاده کنید.

اما شاید بتوان جالب ترین این پروژه ها را پروژه SRTM دانست که با استفاده از پرواز شاتل ها اقدام به تهیه مدل های رقومی زمین کرده اند..

در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این ضمینه دارید، و یا تمایل به دریافت مدل و نرم افزار های مربوط به این بحث دارید اینجا را کلیک کنید.